-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:39049 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

ميگويند الطريق الوصول الي الله بعدد الانفس. آيا ميتوانيم استنباط كنيم بجز تشيع علوي راه ديگري براي وصول به خداوند وجود دارد؟

با توجه به اين نكته كه بسياري از شخصيتها در عين داشتن ديني غير از تشيع به علي ( اظهار ارادت و دوستي و مودت كردهاند و همچنين استنباط از بيانات ايشان كه استنباط ميشود به خدا رسيدهاند در اين رابطه توضيح دهيد؟



خداوند انسان را آفريد و براي نيل به او كمال مطلوب تمهيداتي را خلق كرد. فطرت، اراده، محبتهاي دروني و پيامبران و اولياء الهي را برانگيخت تا انسان در حركت بسوي فلاح به بيراهه نرود.

انسان را مخير قرار داد تا هر گونه كه بخواهد از اين تمهيدات بهره برد و بسوي كمال مطلوب خويش بشتابد.

بنابراين وصول به كمال نهايي و كسب مقام قرب به اين نيست كه در شناسنامه انسان بنويسند، مسلمان يا شيعه يا...، شرط لازم و كافي در مراجعه به حجتهاي دروني و بروني و بهرهوري صحيح و كامل از تمهيدات و لوازمي است كه حق متعال براي كمال انسانها فراهم آورده است.

در اين صورت ميل به وصول و عشق به ولايت خداوند و تجليات آن در ضمير و روان انسان جوانه ميزند، رشد ميكند و شجره طيبه وجود انسان ميشود كه انسان در سايهسار آن به سوي منزل دوست ره ميپيمايد.

پس معناي الطرق الي الله بعدد انفاس الخلايق اين است كه به عدد نفسهاي انساني كه نه، به عدد نفسهاي خلايق از جمادات تا عرش و ملكوت همه و همه، جهد و حركت و كوشش آن نفسها بسوي وادي محبوب، سير و سلوك وجود دارد و طريق اولياء و عارفان الهي كوتاهترين، امنترين و سادهترين طريق براي وصول به حق ميباشد.

گر نثار قدم يار گرامي نكنمگوهر جان به چه كار دگرم باز آيد

با مقدمات گفته شده در پاسخ سؤال ميتوانيم چنين نتيجه بگيريم كه تفاوتي ميان شريعت و طريقت وجود ندارد. آنچه تا كنون گفته شد مربوط به طريقت بود يعني مراتب سلوك و حديث مورد اشاره نيز ناظر به سلوك است كه تحولات روحي و منازل آنرا و چگونگي سير مخصوص هر موجود را بيان ميكند. شريعت يعني ادياني كه براي هدايت بشر آمده به منزلة قالب و ظاهر يا جسم در مقابل سلوك روحي محسوب ميشود معين بوده و به سخن قرآن كريم پس از آنكه اسلام آورده شد (و من يَتّبِع غير الاسلام ديناً فلن يُقبَل منه) دين ديگري مورد پذيرش نبوده، حكايت شيعه نسبت به ساير فرق نيز همين است و نبايد حكم شريعت را كه اطلاق بر اديان الهي ميشود به عدد انفاس خلايق دانست و دين هر يك را با ديگري جدا تصور كرد.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.